پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۱

The Town


نزديک 10 روز بود که فيلمی نديده بودم نميدونم چرا اما اينگار فيلم ديدنم تو اين مدت طلسم شده بود و منی که امکان نداشت هفته ايی کمتر از 2 فيلم ببينيم تو اين مدت فيلمی نديدم.شايد وجود انواع سريال رنگارنگی که به مدد دوستان عزيز و بی ادعا زير نويس ميشوند اين وقت رو از من گرفته بود اما راسياتش هر وقت خواستم برم اين فيلم آخری کيارستمی يا يکی از فيلم های ژونه فرانسوی رو ببينيم اينگار حوصله نداشتم خودم رو با اين فيلم هايی که به هيچ وجهه عامه پسند نيستند رو تبيق بدم تا اينکه تصميم گرفتم فيلم شهر بن افلک رو ببينم بن افلک رو تا حدودی ميشناختم با اينکه بازيگر نام آشنايی است اما من بيشتر ايشون رو از فيلم اولی و قبليشون بچه از دست رفته ميشناختم يک اکشن-درام خوب که ريتم بسيار خوبی داشت و آدم را تا انتهای فیلم درگیر می کرد. اکشنی که بيشتر از اينکه درگير تب و تاب و ريتم تند صحنه های زد و خورد بشه درگير احساسات و درام می شد.
 فيلم شهر از اون جمله فيلم هايی است که بار اول که ببينيتش بی شک زمان نزديک به دو ساعت و نيمش شما رو اذيت نمی کند وشما تا پايان با فيلم همراه می شويد اما بعد از اينکه فيلم رو ديدی و اگر کمی در مورد فيلم و فيلمنامش فکر کنيد بيشک می بينيد که فيلم در بعضی جاها شما را راضی نکرده است و بی شک اگر فيلم قبلی بن افلک رو ديده باشيد فيلم قبلی رو بهتر ميدونيد. اما با تمام اين حرف ها بی شک فيلم شهر يک فيلم خوب و خوش ساخت است فيلمی که همانند کار قبلی بن افلک اکشن است اما خود را قرق در صحنه های اکشن نميکند بلکه بيشتر به کاراکتر ها و زندگی و گذشته آنها می پردازد.فيلم شهر در مورد شهری است به نام بوستون شهری که 370 مورد سرقت بانک در يک سال در آن انجام می شود که بيش از 90 درصد از اين دستبرد ها توسط افراد محله ايی چارلز تاون صورت می گيرد محله ايی که کمتر از 1 مايل مساحت دارد اما سرقت بانک در اين محله بصورت يک شغل خانوادگی نسل در نسل منتقل شده.فيلمی که می بينيم در مورد اين شهر است شهری با سارقانش.ما در فيلم کاراکتری به نام داگ مک ری (بن افلک) و 3 نفر از دوستانش را می بينيم که دست به سرقت از بانک ميزنند اما در يک سرقت داگ با رئيس بانک کلر(ربکا هال) رابطه احساسی بر قرار می کند و اين رابطه با مشکلاتی روبرو می شود.ما در فيلم کاراکتری می بينيم به نام جم که دوسته صميمی داگ است او به خاطر داگ يک نفر را کشته و 9 سال به زندان افتاده است. جم   داگ را جزو خانواده خود می داند و دوست دارد آنها با هم در اين شهر به کار خانوادگی خود ادامه دهند اما داگ از اين شهر و اين زندگی خسته است او انسانی است که ناخواسته در اين شغل قرار گرفته است داگ روزگاری به تيم ملی هاکی روی يخ دعوت شده بود و دوست داشت به اون شغل ادامه بدهد اما به دليل اخراج از تيم در اين مسير قرار گرفته بود داگ می خواهد از اين شهر دور شود در حاليکه جم دوست دارد در اين شهر بماند و داگ را نيز با خود نگه دارد.جم در يک سکانس عالی به داگ می گويد ببين داگ اين کار آخر ماست اما اگر با مشکل روبرو شديم من نميخوام دوباره به اون زندان،به اون کثافت دونی برم من ميخوام دادگاهم تو خيابان برگزار شود. اينگار جم ميخواهد به داگ بگويد اين کار تو وجود من است و اين شهر بدن من پس من دوست دارم همينجا،تو همين خيابون ها دفن شم.فيلم شهر بر خلاف خيلی از فيلم های اکشن هاليوودی درگير زدو خورد های فراوان نمی شود ما 3 سرقت بانک در فيلم می بينيم با تعقيب و گريز های خوب. فيلم شهر بيشتر درگير روابط بين کاراکتر ها و شخصيت ها می شود. شخصيتی مثله داگ که به دنبال فرار از اين شهر است. شخصيتی مثله جم که به دنبال يک خانوادست. شخصيت کلر که به دنبال آرامش است و شخصيت سمج و لجوج کارگاه اف بی آی که به دنبال دستگير کردن افراد باند است وبرای اين کار از هيچ کاری دريغ نميکند.
بهترين سکانس های فيلم جايی است که ما داگ و تيمش را در سرقت دوم با نقاب های خواهران روحانی می بينيم فضای ملتهب و نفس گير در حاليکه داگ و دوستانش به ماشين حمل پول حمله کردند ما هيچ صدایی نميشنويم جزو صدای ناقوس کليسا که با نقاب های اين باند مخلوط می شود.
دو تا از اشکالات فيلم منو آزار داد يکی اينکه چطور کارگاه سمج با اون همه تشکيلات در انتهای فيلم تلفن های داگ و کلر را که در حال صحبت با هم بودند رو رديابی نکرد.و اشکال دوم چطور داگی که براحتی گلفروش و همکارش را کشت چرا همان قبل از ماموريت سوم اين کارو انجام نداد.
در آخر بايد از بازی های فيلم هم تشکر کنيم بازی بن افلک خيلی خوب بود بازی کنترل شده اما بی شک بازی جرمی رنر چيز ديگری بود بازيگری که قبل از اين فيلم ما بازی خوب او را در فيلم 28 هفته بعد ديده بوديم و البته بازی جان هام در نقش کاراگاه سمج بازيگری که به خوبی از پس اين نقش بر اومده بود. بقيه بازی ها خوب بود اما بازی اين 3 نفر چيز ديگری بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر