جمعه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۰

Body of Lies

يک مشت دروغ بی شک يکی از ضعيفترين کارهای ريدلی اسکات است.فيلم تکرار مکررات است و تو کشور و جامعه ما فقط به اين دليل ديده شد که يک بازيگر هموطنی در آن بازی کرد که از نظر من يک بازی بسيار متوسط بود کسايی که ميگند بازی گلشيفته فراهانی خوب بوده است جز اغراق چيز ديگری نگفتند مگر بازی گلشيفته در اين فيلم چی بود؟او يک کاراکتری بود که فقط برای خالی نبودن عريضه در فيلم وارد شده بود هم اينکه به عنوان بازیگر معشوقه دی کاپريو بازی انجام دهد هم اينکه کاراکتری خاورميانه ايی در فيلم باشد.البته معلوم نيست اين کاراکتر چه جوری باباش ايرانی هست و کرد هم هست و سر از کشور اردن در آورده يعنی اين چه جوری رفته اردن باسه خودش سوالی عجيب است.بی شک اين فيلم از نظر حرفه ايی برای خانوم فراهانی جايگاهی خيلی خوبی فراهم می کند مگر می شود کسی با کارگردان بزرگی مثله ريدلی اسکات کار کند و آن را برای خود افتخار قرار ندهد مگر می شود همبازی بودن در يک فيلم را با بازيگران بزرگی مثله راسل کرو و دی کاپريو را کم شمرد اما بايد جرات داشت و گفت نقش و کاراکتر خانوم فرهانی در اين فيلم به شدت کليشه ايی و ضعيف بوده و اگر کسی ميخواهد قدرت بازيگری ايشون را متوجه بشود به فيلم های وطنی ايشون مراجعه کند تا متوجه بشود گلشيفته فراهانی چه استعداد قابل توجه ايی در بازيگری دارد.
 
در مورد داستان فيلم خيلی توضيح نميدم چون به اندازه کافی تو وب فارسی در موردش صحت شده و البته داستانش در ويکی پديا فارسی نيز موجود آست. فقط ميخوام کمی در مورد ريدلی اسکات عزيز صحبت کنم تو اين مدت 4 فيلم از ايشون ديدم که يکی از يکی ديگر ضعيف تر بود باسه منی که ريدلی اسکات سازنده يکی از محبوب ترين فيلم های زندگيش يعنی فيلم بليد رانر است خيلی سخت است قبول کردن رفتن اين مسير آخه ريدلی اسکاتی که می ياد اون فضای زيبا رو با مبتدی ترين نوع جلوه های ويژه در بليد رانر ميسازد کجا و ريدلی اسکاتی که مياد فيلمی مثله يک مشت دروغ يا رابين هود می سازد کجا.بيشک اين کاگردان انگليسی جزو بزرگرين کارگردانان زنده حال حاضر سينماست کارگردانی که خيلی از افراد فيلم تحسين شده گلادياتور رو از او ديده اند و آن ريدلی اسکات با ريدلی اسکات کنونی فرق می کند آن ريدلی اسکات هنر برايش مهم بود اما اين ريدلی اسکات کيشه برايش مهم است و بر سرعت ساختن فيلمش نيز افزوده تا کمی بيشتر پول در بياورد. اما اسکات عزيز جايگاه تو بيش از اين هاست جايگاه تو فيلم همانند بليد رانر تو سينماست فيلمی که اينقدر تاثير گزار بود که فنيچر در فيلم هفتش از فضای بارون گونه آن الهام گرفت يا نولان در فيلم اينسپشن نوعی از آن الهام گرفت. جايگاهی تو فيلمی همانند گلادياتور است که سکانس پايانيش اشک بر چشمان هر بيننده ايی نشاند جايگاه تو کيشه هاليوود و فيلم های در پيت هاليوود نيست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر